Megosztás:

Ilyen lehet a Ferrari 2017-es autója

A tavalyi modellhez képest jelentősen átalakul a Ferrari autója.
A tavalyi modellhez képest jelentősen átalakul a Ferrari autója. © Singapore GP

Nagy reményekkel vágott neki a 2016-os idénynek, mégsem tudott a világbajnoki címért harcolni a Ferrari Forma-1-es csapata – vajon idén fordul a kocka, és esélyük lesz a Mercedes legyőzésére?

A patinás olasz istálló február 24-én, maranellói központjában rántja le a leplet 2017-es versenyautójáról, mely az új technikai szabályok miatt jelentősen eltér majd elődjétől.

A Motorsport.com című brit szaklap a minap azt találgatta, vajon milyen lehet majd a Ferrari vadonatúj betontorpedója?

Könnyen elképzelhető, hogy az olasz istálló versenygépe idén már tetőtől talpig pirosban pompázik majd, a fehér szín ugyanis – mint már többször a történelem során – 2016-ban nem hozott szerencsét a maranellóiaknak.

A Ferrarinál persze pontosan tudják, nem a babonák, sokkal inkább a megfelelően elvégzett munka vezet sikerre. Sergio Marchionne elnök, valamint Maurizio Arrivabene csapatfőnök bízik abban, hogy a James Allison távozása után kinevezett Mattia Binotto a megfelelő ember a technikai részleg vezetésére.

A szakember 14 munkacsoport tevékenységét tartja össze Maranellóban – a Ferrari minden egyes szakembere azon dolgozik, hogy a patinás istálló 2017-ben visszatérjen a győztesek útjára.

1

Az új, 2017-es modell közvetlenül a bemutató után, a Ferrari házi tesztpályáján gurul majd pályára először – hivatalosan „filmforgatás” keretében. Néhány nappal ezután pedig már az új betontorpedó Barcelonában, az első kollektív teszten róhatja a köröket.

A Ferrarinál azért döntöttek a késői bemutató mellett, mert szeretnének a lehető legtovább dolgozni versenyautójukon, illetve annak V6-os erőforrásán – lévén, hogy idén idény közben már csak 4 aggregátot lehet felhasználni versenyzőnként.

A 062/2 kódnéven futó motorprogram más lesz, mint az eddigiek: a belső égésű motor továbbfejlesztésével azt kívánják elérni, hogy hatékonyabban tudják használni a hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), és egyúttal csökkenteni tudják a turbó meghibásodásának kockázatát, mely 2016-ban komoly fejtörést okozott a Ferrarinak.

A legradikálisabb változás minden bizonnyal magát az égésteret érinti majd, a Ferrari ugyanis a hírek szerint azt fontolgatja, hogy egy úgynevezett multi-jet gyújtási rendszerrel dolgozik tovább 2017-ben, ami a következő szintre emeli a Mahle nevű technológiai vállalattal való együttműködést.

A Ferrarinál a váltót is jelentősen áttervezik az új szezonra. Bár az eddig használt megoldás lehetővé tette, hogy a mérnökök igazán szűkre szabják a versenyautó hátulját, a hátsó tengelyeken az erőátvitel nem volt túlságosan hatékonya a kigyorsításokon.

2

Az olasz csapat az első felfüggesztés tekintetében is egy jól bevált megoldást választ – méghozzá olyat, mint amilyet a Mercedes is használ már egy ideje.

Mivel a technikai szabályok jelentősen megváltoznak 2017-re, a versenyautó méretei is megváltoznak. Ennek egyik legfőbb oka, hogy az üzemanyagtank kapacitását 100 kg-ról 105 kg-ra emelik.

A Motorsport.com című brit szaklap azt írja, a tavalyi, 3494 mm-es tengelytáv mintegy 200 mm-rel nőhet, a motort pedig egy kicsit hátrébb helyezik majd el az idei versenyautón.

A 2017-es versenyautó fejlesztése egyébként 668-as kódnéven fut Maranellóban, a csapat részéről pedig meglehetősen szűkszavúan nyilatkoznak az új modellről. A pletykák szerint pedig lehetnek meglepetések, a szélcsatornás modellen ugyanis állítólag meglehetősen „szokatlan” formájú elemek is feltűntek...

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint a Forma-1-es gyártók csupán ködösítenek akkor,...

Hozzászólások

( komment)