Megosztás:

Ismét a tankolás ellen szavaztak a csapatok

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint nagyon rossz ötlet a tankolás újbóli bevezetése.
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint nagyon rossz ötlet a tankolás újbóli bevezetése. ©

A múlt heti, genfi egyeztetéseken ismét elvetették a versenyek közbeni tankolások újbóli bevezetésének ötletét – értesült az Autosport című angol szaklap.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt nyilatkozott úgy nemrég, a tankolás ismét napirendre került az F1-es csapatok között, múlt héten azonban a Stratégiai Munkacsoport, valamint az F1 Bizottságának ülésein az volt álláspont, hogy a tankolások újbóli bevezetése ellentmondana a költségek kontrollálására vonatkozó jövőbeli terveknek.

Todt azt mondta, ha a jövőben ismét bevezetnék a tankolást, éves szinten mintegy 50 ezer eurónyi többletköltség jelentkezne a csapatoknál, Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója azonban úgy fogalmazott, ennél jóval többet kellene fizetniük a csapatoknak.

„A tankolás nagyon drága dolog, és a versenyekre is nagy hatással van” – mondta a szakember.

„Jean Todt évi 50 ezer euróról beszél. Nagyságrendekkel alábecsülte az összeget, és ez aggasztó. A szállítási költség lenne mintegy 175 ezer font, és talán 200-250 ezer font lenne megvásárolni és karbantartani a felszerelést az első évben – és a folyamatos karbantartásnak is költségei vannak.”

„Emellett szükség van egy kifejezetten erre a célra alkalmazott és fizetett szakemberre is, szóval a költségek jelentősek.”

Symonds emellett azt mondja, a versenyeknek sem tenne jót, ha újra lennének tankolások.

„Jelenleg meg tudjuk határozni a stratégiákat a versenyek előtt, így egy jóval taktikusabb szemlélettel vághatunk neki a futamoknak. A gumik működése alapján tervezzük meg a kiállásokat, ami nem feltétlenül alakul úgy, ahogy tervezzük – és persze azt is figyelnünk kell, mit csinálnak riválisaink.”

„Ha lenne tankolás, 24 körre elegendő üzemanyagot töltenénk az autókba, és 24 körig mennénk. Ha korábban állnánk kell, túl komoly lenne a „büntetés”. Ha visszaemlékszünk arra az időszakra, amikor betiltottuk a tankolást, sokkal jobb versenyeket láttunk utána.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Osztrák sajtóértesülések szerint mintegy 3 millió euróért vásárolta meg a Salzburgringet a Red...

Hozzászólások

( komment)