Megosztás:

Red Bull: Sokkal több dolog történt a háttérben

A Red Bull 2016-ban is Renault-motorokat használ a Forma-1-ben.
A Red Bull 2016-ban is Renault-motorokat használ a Forma-1-ben. © Red Bull Racing

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a minap egy interjúban elárulta, a közvélemény csak nagyon keveset tud arról, hogy miért is nem kapott az osztrák istálló motort a Ferraritól és a Mercedestől 2016-ra.

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner a minap egy interjúban elárulta, a közvélemény csak nagyon keveset tud arról, hogy miért is nem kapott az osztrák istálló motort a Ferraritól és a Mercedestől 2016-ra.

Az energiaital-gyárosok végül a Renault erőforrásaival folytatják idén, a francia gyártó V6-osai TAG Heuer néven kerülnek beépítésre a Red Bull autóiba.

A Milton Keynes-i istálló a Mercedesszel, a Ferrarival, sőt, a Hondával is egyeztetéseket folytatott, ám végül egyik nagy gyártóval sem tudott megállapodni.

Christian Horner a Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva elárulta, a háttérben rengeteg dolog történt, ami miatt végül nem sikerült versenyképes motort szerezniük a következő idényre.

„Nyáron rengeteg értekezés zajlott. Voltak bizonyos megállapodások egyes személyek között, melyeket megszegtek később, és rettentő sok politika is szerepet játszott” – magyarázta a szakember.

„Ha van egy versenyképes csapatod, és emellett motorszállító is vagy, akkor nyilvánvaló konfliktus merül fel csapaton belül. Jelen pillanatban a motor a legfontosabb tényező az F1-ben, eltekintve a versenyzőktől, illetve bizonyos fokig a kasztnitól.”

„Úgyhogy érthető, hogy a Mercedes és a Ferrari miért nem törekedett különösebben arra, hogy legnagyobb fegyverüket odaadják egy versenyképes csapatnak. Csapat szinten nagyon keményen törekedtek arra, hogy ez így legyen.”

„De szerintem épp ez az, ami miatt meg kell vizsgálni a szabályokat. Mert az egyszerűen nem lehet, hogy egy csapat motorgyártó összejön és azt mondja, ’szívesen végignézzük, ahogy falnak megy a Red Bull’.”

RBR

Horner kifejtette, a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nyáron abban a hitben volt, hogy megállapodott a Mercedesszel, miután kezet rázott a német gyártó nem ügyvezető elnökével, nem mellesleg honfitársával, Niki Laudával.

Később azonban Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke megvétózta a megállapodást.

„Mateschitz abszolút érintett volt a tárgyalásokban, és azt gondolta, a kezében van egy megállapodás. Dietrich mindig a kézfogásokban hitt, így működteti üzletét és a magánéletét is. Én már elég régóta a szakmában vagyok ahhoz, hogy ne legyek teljesen meglepve a történtek láttán. Hiszen elvégre egy versenyképes üzletről van szó.”

„Niki Lauda minden tőle telhetőt megtett, hogy összejöjjön a megállapodás, és főleg Toto nem szerette volna a Mercedes motorjait látni a Red Bull autóiban.”

Hor

A Red Bull csapatfőnöke beszélt arról is, az elmúlt idény második felében lényegében saját eredményeik áldozatává váltak, jó szereplésük ugyanis megijesztette a Mercedest és a Ferrarit.

„A spái második szektorban nyújtott teljesítményünk megijesztett néhány embert, akkoriban folytattunk egyeztetéseket a Mercedesszel. És a szingapúri teljesítményünk teljesen megdöbbentette a Ferrarit. Szóval igen, bizonyos szempontból saját sikereink áldozatai lettünk. De tovább kell küzdeni, és aztán megoldódik minden.”

Horner azt mondja, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone-nak mihamarabb megoldást kell találnia a Forma-1 jelenlegi legfőbb problémájára.

„Ez az egész része az F1 jelenlegi legnagyobb problémájának. Elsősorban, hogy a felkínált, de végül nem elérhető erőforrások közül némelyik 30 millió euróba kerül. Másodsorban pedig, hogy azok nem is voltak elérhetőek. A harmadik probléma pedig az, hogy óriási a különbség a legjobb és a leggyengébb motor között. Márpedig ettől nem lesz szorosabb a küzdelem.”

„Az FIA-nak és a kereskedelmi jogok birtokosának tehát ki kell dolgoznia egy sokkal megfizethetőbb, hozzáférhetőbb és kevésbé komplikált motort.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Az idén még a Williams színeiben versenyző Felipe Massa azt reméli, a 2017-re várható jelentős...

Hozzászólások

( komment)